معجزه میکرونیدلینگ صورت ؛ هزینه، مزایا و کاربردها

معجزه میکرونیدلینگ صورت ؛ هزینه، مزایا و کاربردها

میکرونیدلینگ صورت راز جوانی دائمی پوست است! شاید تعجب کنید اما خوشبختانه واقعیت دارد 🙂

به طور کلی، خرید دستگاه جوانسازی میکرونیدلینگ و کوکتلهای آن چند سالی است رونق زیادی پیدا کرده چون این تکنیک نوعی درمان برای القاء کلاژن سازی است و یک روش نسبتاً جدید است.

با اینکه لایه برداری پوست و رفع لک و اسکارها با لیزر خیلی رایج شده است، اما میکرونیدلینگ صورت کاربرد زیادی برای درمان انواع مشکلات پوستی پیدا کرده است.

از جمله؛ جوانسازی پوست، درمان زخم آکنه، رفع چین و چروک ها، رفع اسکارهای جراحی، دیسکرومی، ملاسما، منافذ باز و بزرگ و انتقال داروهای مورد نیاز به زیر لایه های پوست.

ایمنی و اثربخشی بالا و حداقل زمان مورد نیاز برای بهبود پوست برای این تکنیک گزارش شده است که منجر به رضایت مشتری و افزایش محبوبیت این تکنیک شده است.

به گفته ی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، روش های غیر جراحی با حداقل عوارض، 89% از کل اقدامات انجام گرفته برای بهبود مشکلات پوستی در سال 2015 را تشکیل داده اند.

میکرونیدلینگ به بخشی جدایی ناپذیر از الگوریتم روزانه برای درمان چین و چروک ها و زخم آکنه تبدیل شده است.

 

 

بک گراوند و مکانیسم عمل میکرونیدلینگ

در سال 1994، اورنتریچ راهکار استفاده از یک سری سوزن را برای درمان مشکلات پوستی ارائه کرد.

فرایند شامل وارد کردن یک سوزن سه سر به زیر پوست ناحیه آسیب دیده بود تا پوست برای ساخت کلاژن و بستن منفذ باز شده تحریک شده و بافت جدیدی بوجود آید.

سه سال بعد کامرین و داکت بهبود قابل توجهی را در بافت پوستی آسیب دیده مشاهده کردند که با استفاده از سوزن یک دستگاه تاتو انجام شد.

تا اوایل سال 2000 دستگاه مجزایی برای میکرونیدلینگ ساخته نشده بود تا اینکه در این سال اولین وسیله که شبیه مهر بود ساخته شد و برای درمان چین و چروک ها و شلی پوست مورد استفاده قرار گرفت.

تحقیق روی انسانها و حیوانات ادامه یافت تا مکانیسم عملکرد مشخص شود. فرض شد که ایجاد میکروکانالهای ریز زیر پوست آسیب دیده اتصالات کلاژنی آن ناحیه را می شکند و کلاژن و الاستین جدید ساخته می شود.

 

ایجاد میکروکانال های فراوان مستقیماً منجر به تولید فاکتورهای رشد متعددی می شود. که نقش مستقیمی در تولید و سنتز کلاژن و الاستین در لایه درم دارند.

 

 

مزایای ایجاد میکروکانال روی پوست 

به طور ویژه، ایجاد میکروکانال باعث آسیب های کنترل شده به پوست با حداقل آسیب اپیدرمی می شود و باعث می شود آبسه های زخم پوستی (التهاب، تکثیر و بازسازی) رخ دهد.

این مسئله باعث آزادسازی عامل رشد پلاکتی، فاکتور رشد فیبروبلاستی (FGF) و تبدیل فاکتور رشد آلفا و بتا (TGFa , TGF-b) می شود.

بعد از ایجاد میکروکانال، یک شبکه فیبرنرکتین ایجاد می شود و ماتریکس برای رسوب کلاژن نوع سوم ایجاد می شود. در نهایت کلاژن نوع یک جایگزین می شود.

این گذار می تواند طی چند هفته تا چند ماه رخ دهد که در نتیجه، منجر به بهبود مشکلات و آسیب های پوستی می شود.

علاوه بر افزایش میزان ژن و کلاژن برای تولید کلاژن نوع یک، مقادیری گلیکواسامینوگلیکان ها و فاکتورهای رشد از جمله فاکتورهای رشد آندوتلیال عروق، FGF-7 و فاکتور رشد اپیدرمی نیز تولید می شوند.

 

فرایند میکرونیدلینگ

 

براساس مطالعات آنالیز بافت شناسی یک سال پس از جلسات میکرونیدلینگ منظم افزایش میزان کلاژن در شبکه نرمال پوست، افزایش الیاف الاستیک، یک اپیدرم ضخیم شده (لایه ای از گرانولین هیپرپلازی) و کرونیوم کروم نرمال و و پل های ریتی به اثبات رسیده اند.

 

 

معجزه میکرونیدلینگ صورت ؛ هزینه، مزایا و کاربردها 

برای انجام میکرونیدلینگ صورت نیاز به تهیه دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن حرفه ای، کوکتل های مختلف، سوزن میکرونیدلینگ، پماد بی حسی و تجهیزات یکبار مصرف است.

در ادامه این موارد را بررسی می نماییم.

 

 

ویژگیهای دستگاه میکرونیدلینگ حرفه ای

دستگاه های میکرونیدلینگ صورت بسیاری در بازار وجود دارند که هر کدام باعث ایجاد میکروکانال های متعددی روی پوست می شوند تا کلاژن تولید شود.

طیف وسیعی از غلطک های سوزن ثابت و قلم های برقی مثل دکتر پن A1_Z ، دکتر پن A1W و… با سوزن های یکبار مصرف موجود هستند.

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A1-Z

 

این دستگاه ها بر اساس طول سوزن، قطر، مقدار، پیکربندی و مواد متفاوت هستند. غلطک های دستی و قلم های برقی به طور عمود روی پوست کشیده می شوند.

در صورتیکه دستگاه تاتو صورت بدون لرزش داشته باشید با آن نیز می توانید میکرونیدلینگ را انجام دهید.

 

 

مزایای دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن نسبت به درمارولر

قلم های الکتریکی نسبت به درمارولر چندین مزیت دارند از جمله؛

راحتی و سرعت کار بالا و تنظیم عمق سوزن برای نواحی مختلف صورت، استفاده از سوزن های یکبار مصرف که امکان ابتلا به عفونت را محدود می کند و مشکلات پوستی اطراف لب را بخوبی بهبود می دهد چون، کار با درمارولر برای نواحی دور لب مشکل است.

 

 

بهترین سوزن میکرونیدلینگ و عمق سوزن مناسب آن 

هنگام خرید سوزن میکرونیدلینگ دقت کنید که تیز و با کیفیت باشد. در صورتیکه سوزن ظرافت کافی نداشته باشد ممکن است باعث ایجاد رد روی پوست شود و اینطور بنظر می رسد که منافذ آن باز شده اند!!!

 

سوزن کارتریج میکرونیدلینگ

 

نتایج کلینیکی بهینه وقتی بدست می آید که عمق سوزن میکرونیدلینگ صورت برای نواحی مختلف پوست بدرستی تنظیم شده باشد.

به عنوان مثال، پوست ضخیم نیاز به عمق سوزن بالاتری نسبت به پوست نازک دارد. یک مطالعه نشان داده است که عمق سوزن تا 1 میلی متر برای اکثر پوست ها سازگار است.

اما عمق سوزن بالاتر مثل 1.5 یا 2 میلی متر برای پوست ها یا نواحی با ضخامت بالا مناسب است. کار کردن با عمق سوزن های بالاتر برای پوست صورت مناسب نیست و زیان آور است.

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که عمق سوزن میکرونیدلینگ صحیح جایی است که قرمزی روی پوست دید شود و حتی الامکان ترواش شبنم خون دیده نشود.

در صورتیکه عمق سوزن در حدی بالا باشد که شبنم خون دیده شود احتمال آسیب دیدن پوست بیشتر از جوانسازی آن است!

 

 

کوکتل میکرونیدلینگ چیست و چه کاری انجام می دهد

کوکتل میکرونیدلینگ همان مواد مورد استفاده در این تکنیک هستند.

از آنجا که ویتامین A و C برای تولید و محافظت از کلاژن تولید شده و کلاژن موجود ضروری هستند، جای تعجبی ندارد که استفاده از کوکتل های موضعی این ویتامین ها به بهبود سریع تر پوست بعد از میکرونیدلینگ کمک می کنند.

اوست و همکارانش نشان دادند که هنگامی که میکرونیدلینگ کردن همراه با کوکتل های ویتامین A و C همراه می شود، در طول 8 هفته ضخامت اپیدرم 140%، در مقایسه با عدم استفاده از این کوکتل های ویتامینه افزایش می یابد (در مقایسه با 22% افزایش ضخامت اپیدرم در صورت استفاده از آنتی اکسیدان ها به تنهایی).

درمان پوست با آنتی اکسیدان ها همچنین منجر به افزایش تولید کلاژن در پوست می شود.

با توجه به خطر تشکیل گرانوم، در استفاده از انواع مواد و کوکتل های موضعی، محتاط باشید.

در یک سری از موارد منتشر شده در سال 2014، سه بیمار حسایت موضعی نسبت به ویتامین C نشان دادند که منجر به تشکیل گرانوما در پوست شان شده بود.

برای جلوگیری از بروز چنین حساسیتی، لازم است حتما ویتامین C با آب مقطر رقیق شود.

یکی از بهترین و پرمصرفترین کوکتلهای میکرونیدلینگ صورت ، کوکتل هیالورونیک اسید جوانساز است. هیالورونیک اسید به نوعی یک کوکتل همه کاره است!

 

 

کوکتل میکرونیدلینگ هیالورونیک اسید

مزایا و کاربردهای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ صورت در دهه گذشته به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است و موارد متعددی از اثربخشی بالینی، ویژگی های درمانی، آنالیز هیستولوژیک و درمان ترکیبی گزارش شده است.

موارد درمان با میکرونیدلینگ عبارتند از؛

 

 

درمان اسکار و استریا با میکرونیدلینگ 

میکرونیدلینگ به طور گسترده ای برای درمان استریا و اسکار ناشی از زخم  و درمان جای جوش و حتی درمان گودی بعد از ریموور تاتو مورد استفاده قرار می گیرد.

هر چند که پروتکل های مختلفی از میکرونیدلینگ وجود دارند، اما مجموعه ای از 3 تا 5 درمان در فواصل 4 تا 6 هفته بهبود بالینی پوست را از 50% به 70% افزایش می دهد.

انواع اسکارهای آتروفیک و اسکارهای سوختگی با میکرونیدلینگ بهبود می یابند.

برخلاف لایه برداری با لیزر که منطقه وسیعی را در بر می گیرد، با میکرونیدلینگ می توان نواحی محدود را نیز تحت درمان قرار داد.

 

 

درمان چین و چروک و جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

اثبات شده است که میکرونیدلینگ صورت در درمان ریتید (چین و چروک) صورت بطور گسترده ای کاربرد دارد.

فابروسینی و همکارانش نشان دادند که میکرونیدلینگ شدت چین و چروک را بهبود می دهد.

اثبات شده است که بعد از 6 جلسه میکرونیدلینگ افزایش قابل ملاحظه ای در میزان کلاژن نوع 1 و 3 و 6 رخ داده است و میزان کلاژن پوستی با درمان منظم افزایش یافته است.

این کلاژن تولید شده عامل کشش و انعطاف پوست است.

افزایش کلاژن منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود و از ایجاد چین چروک جلوگیری می کند و حتی چین و چروک ها  را بشدت کاهش می دهد.

برای درمان چین و چروک می توان از کوکتل میکرونیدلینگ ضد چروک ، کوکتل کلاژن یا هیالورونیک اسید استفاده کرد.

نتایج نشان می دهد که 6 تا 8 هفته بعد از شروع درمان با میکرونیدلینگ، مشکلات چین و چروک پوست با تولید کلاژن رفع می شود.

بنابراین برای بیمارانی که می خواهند پوست شان جوانسازی شود و یا چین و چروک ها کاهش یابد، بایستی 6 تا 8 جلسه درمان انجام دهند.

 

 

درمان منافذ باز صورت با میکرونیدلینگ

منافذ باز صورت یکی از مشکلات شایع اکثر افراد است که تکنیک میکرونیدلینگ با افزایش غلطت کلاژن می تواند تا حد زیادی آن را درمان کند.

 

 

درمان لک صورت با میکرونیدلینگ

انجام میکرونیدلینگ صورت با کوکتلهای ضد لک و آنتی اکسیدانی قوی تأثیر بسزایی در درما لک دارد.

 

 

رشد مجدد موها و حتی ریش با میکرونیدلینگ 

یکی از کاربردهای جالب میکرونیدلینگ رشد مجدد موهای سر و ریش است. در این حالت کافی است از کوکتل مو استفاده کرد و بعد از چند ماه شاهد معجزه میکرونیدلینگ برای رشد موهایتان باشید.

 

کوکتل میکرونیدلینگ افزایش رشد مو

 

درمان کم پشتی ابرو با میکرونیدلینگ 

اگر ابروی کم پشتی دارید و یا دچار ریزش موی ابرو شده اید انجام ماهیانه میکرونیدلینگ ابرو را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

 

آبرسانی عمیق به صورت با میکرونیدلینگ 

آبرسانی عمیق در لایه درم تنها با روش میکرونیدلینگ و استفاده از کوکتل هیالورونیک اسید امکانپذیر است.

در این حالت مواد کوکتل همراه سوزن وارد لایه درم شده و در آنجا با جذب آب میان بافتی باعث افزایش شادابی و آبرسانی صورت می گردند.

 

 

ارزیابی بالینی قبل از انجام میکرونیدلینگ

علاوه بر ارزیابی منطقه تحت درمان باید یک ارزیابی کلی از کیفیت بافت پوست انجام شود. خلاصه ای کامل از روش، خطرات، مزایا و گزینه های درمان باید برای بیمار توضیح داده شود.

قبل از کار موارد منع دائم میکرونیدلینگ و همچنین موارد منع موقت را با دقت بررسی نمایید.

بایستی فرم رضایت نامه پر شود. از مناطق تحت درمان هر جلسه قبل و بعد از کار عکس گرفته شود تا پیشرفت بالینی را بتوانید ملاحظه کنید.

 

 

آماده سازی پوست و بی حسی میکرونیدلینگ صورت

در مراحل کار با دستگاه میکرونیدلینگ آماده سازی دقیق پوست برای کاهش عفونت های پوستی ضروری است.

قبل از زدن پماد بی حسی بایستی یک پاکسازی ملایم روی پوست انجام شود. تا هر گونه آرایش و عوامل ایجاد آلودگی از روی پوست پاک شوند.

بهترین پماد بی حسی پیشنهادی برای میکرونیدلینگ نانو روز نامب و عقرب هستند.

 

کرم بی حسی نانو بروز

 

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

برای مطالعه مراقبت بعد از میکرونیدلینگ مفصل و مشروح کافی است روی لینک کلیک نمایید.

 

سوالات متداول درباره میکرونیدلینگ صورت

 

عوارض جانبی تکنیک میکرونیدلینگ پوست چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی است و عوارض جانبی ناچیزی دارد.

رایج ترین عوارض جانبی احتمالی عبارتند از: اریتم خفیف، ورم و ادم موضعی و پوسته پوسته شدن پوست که معمولاً در عرض 48 تا 72 ساعت رفع می شود، خونریزی شبنم مانند خیلی خفیف که خودبخود و یا با استفاده از کول پد بند می آید.

 

 

چند روز بعد از میکرونیدلینگ پوست خوب می شود؟

بین 5 تا 7 روز بعد از میکرونیدلینگ پوست به طور کامل خوب می شود.

 

 

زمان استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از میکرونیدلینگ چه موقع است؟ 

سعی کنید حداقل 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ هیچ گونه کرمی روی پوست نزنید تا میکروکانالها بخوبی بسته شوند. سپس از انواع کرم ترمیم کننده و آبرسان و… استفاده نمایید.

 

 

پماد ترمیم کننده گیاهی تتو استرانگ راک

 

چرا بعد از میکرونیدلینگ صورتم لک شد؟

پوست برخی افراد بشدت به سوزن میکرونیدلینگ و کوکتل ویتامین سی حساسیت دارد. از طرفی بعد از میکرونیدلینگ پوست نازک و تحریک پذیر می شود و در صورتیکه از کرم ضد آفتاب مناسب و دائمی استفاده نشود بایستی منتظر لک بمانید.

 

 

چند روز بعد از میکرونیدلینگ می توان صورت را شست و دوش گرفت؟

کافی است تنها 24 ساعت صبر کنید و بعد از آن می توانید هم صورت را بشورید و هم دوش بگیرید. سعی کنید هنگام شستشو پوست را تحریک نکنید.

 

 

پماد زینک اکساید بعد از میکرونیدلینگ خوب است؟

خیر – مطالعات جدید نشان می دهد پماد زینک بعد از میکرونیدلینگ بدلیل چرب بودن بیش از حد و احتمال بروز لک نباید استفاده شود.

کرم ترمیم کننده بعد از میکرونیدلینگ صورت چی بخریم؟

کرم ترمیم کننده تتو استرانگ راک، فیس دوکس، میموزا و… مناسب هستند.

 

 

چرا سه روز بعد از میکرونیدلینگ صورتم تیره شد؟

تیره شدن پوست چند روز بعد از میکرونیدلینگ تنها به دلیل تشکیل لایه های مرده روی صورت و خشک شدن آنها است. بعد از یک هفته که پوسته ریزی تمام شد شاهد پوستی نرم، لطیف و براق خواهید بود.

 

 

بهترین کوکتل میکرونیدلینگ برای آبرسانی عمیق صورت کدام است؟

کوکتل هیالورونیک اسید 3.5% آبرسان و جوانسازی بسیار قوی است. اگر کوکتل هیالورونیک اسید غلیة باشد حتماً باید با آب مقطر رقیق شود.

 

 

توجه: تجزیه و تحلیل بافت شناسی ملانوسیت های پوستی 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ نشان داده است که هیچ تغییری در تعداد ملانوسیت ها و هیچ اختلال ملانوسیتی مشاهده نشده است. 

 

 

توجه: در مقاله 7 نکته طلایی میکرونیدلینگ نکات مهمی برای اثر بخشی بیشتر تکنیک به شما عزیزان ارائه کرده ایم.

در فروشگاه اینترنتی لوازم تتو بدن تاتو طلایی انواع مختلف دستگاه میکرونیدلینگ صورت حرفه ای، کوکتل میکرونیدلینگ، کرم ترمیم کننده قوی، بی حسی پمادی و سوزنهای اصل و با کیفیت موجود است.

میتوانید سفارشاتتان را به صورت آنلاین یا و با مراجعه حضوری خریداری نمایید 🙂

 

 

آموزش رایگان میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ 

برای مشاهده آموزش کاملا رایگان و بسیار کامل میکرونیدلینگ به صورت تئوری و عملی کافی است فیلترشکن خود را روشن نمایید و روی ویدئوهای زیر کلیک نمایید. 

لطفا با توجه به کندی اینترنت تا باز شدن ویدئو صبور باشید. 

 

قسمت اول: مقدمه و معرفی تجهیزات مورد نیاز 

 

 

 

 

 

قسمت دوم: آموزش میکرونیدلینگ عملی 

 

 

 

 

 

قسمت سوم: درک مکانیسم میکرونیدلینگ و کاربردهای آن

 

 

 

 

 

 

قسمت چهارم : مراقبت بعد از میکرونیدلینگ 

 

 

 

 

 

قسمت پنجم: انواع سوزن میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ و کاربرد هر یک از آنها 

 

 

 

 

قسمت ششم: موارد منع دائم و موقت میکرونیدلینگ 

 

 

 

توجه: برای شرکت در دوره آموزش و درمان جای بخیه، اسکار جراحی، سوختگی و تیرگی بیکینی کافی است روی لینک کلیک نمایید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + = 6